Jaarverslag 2012

In het jaarverslag wordt een overzicht gegeven van de activiteiten van de MORA in 2012. In 2012 is gebleken dat het Vlaams mobiliteitsmiddenveld in staat is een goed onderbouwde uitwisseling van standpunten over de relevante mobiliteitsthema’s te voeren en het maatschappelijk draagvlak hierover in kaart te brengen. De MORA heeft hiermee de uitdaging om consensus te zoeken onder de zeer diverse stakeholders met uiteenlopende belangen succesvol volbracht. Daarnaast belicht dit verslag ook de belangrijkste activiteiten van de MORA-commissies Goederenvervoer en Personenvervoer. De werkzaamheden in deze commissies hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het adviesproces. De inbreng van de expertise vanuit de commissies leidde niet alleen tot grotere diepgang van het debat, het stelde de MORA bovendien in staat om op relatief korte termijn een constructieve bijdrage te leveren aan de beleidsvoorbereiding.